Alla inlägg den 29 juli 2009

Av rabarber - 29 juli 2009 23:48

...morgonens händelse förstörde min matlust idag... Klev upp 07.40 i morse, åt frukost och gjorde mig klar för en dag på jobbet. Det sista jag gjorde innan jag åkte hemifrån kl. 08.45 var att ta ett glas vatten.

Rabarbermaken satt då vid frukostbordet med dagstidningen och en filtallrik. Jag sätter igång vattenkranen, tar mitt glas och fyller upp med vatten. Medans jag står och dricker mitt kranvarma vatten blickar jag ner i slasktratten, där det sedan gårdakvällen står en Magnum Pommac som svämmade över rejält och inte fått någon avtorkning. Bredvid denna Magnum Pommac noterar jag Rabarberkattens matskål med rester av påsmat, nu vattenfylld.

Vattenglaset är stort så jag hinner titta en stund på matskålen och reflekterar över att det nu för tiden tillsätts ris i kattmaten, tittar en extra gång och ser att riskornen rör på sig??? Tittar ännu mer noggrant och, efter flera sekunder reagerar jag och min hjärna samtidigt - DET ÄR LARVER JAG SER I KATTMATSSKÅLEN!!!!!!!!!!!!!! Jag dör och återvänder till livet på en halv sekund, Rabarbermaken sitter lugnt och äter frukost. Vid det här laget har båda Rabarberungarna vaknat och ser på Bolibompa. Så för att inte traumatisera dem för livet frågar jag på engelska om han sett vad som är i kattmaten. Han säger lugnt att det var därför han satte skålen i slasktratten!!!??? Jag försöker lägga band på min hysteri och ber honom OMGÅENDE kasta ut vidrigheten i komposthögen på baksidan, vilket han gör efter suck och stön. Idag har jag bara ätit Rollo till lunch och middag. Det känns säkert, omslaget med papper, hårt och ogenomträngligt..


Ovido - Quiz & Flashcards